Redukcja w śniadaniowych przyzwyczajeniach – grejpfrut.

Aby pokochać, najpierw musimy Go poznać.

Jest krzyżówką pomarańczy olbrzymiej i chińskiej. Przybył z Barbados, a teraz przylatuje do nas z Florydy i Kalifornii.  Do wyboru mamy trzy rodzaje grejpfrutów:

  • Czerwone – są najbardziej gorzkie i kwaśne (i najlepsze – ale o tym później),
  • Żółte/białe – są lekko kwaśne i bardzo soczyste,
  • Zielone – są najsłodsze.

Dlaczego akurat grejpfrut?

Przede wszystkim ze względu na wspaniałe właściwości.

  1. Grejpfrut to 90% wody (idealnie na te upały),
  2. Mnóstwo witaminy C (1 GREJPFRUT – to więcej wit.C niż dzienne zapotrzebowanie), a wszyscy znamy to stare równanie: wit.C=odporność,
  3. Zalecany przez dentystów (zwalcza płytkę nazębną i leczy zakażenia dziąseł) – świetne dla dzieciaków nielubiących mycia ząbków,
  4. Obniżają poziom glukozy we krwi (dzięki zawartości pektyn), idealny owoc dla cukrzyków,

Zachęciłam? Przekonałam? Tak? Nie? Czuję niedosyt. Czytajcie dalej.

Jest zalecany w wielu dietach i sprawdzony w redukcjach. Dlaczego? Odpowiedź jest jedna. Wspaniale współgra z pracą naszych jelit. A żeby mówić o redukcji, spadku masy ciała, pozbyciu się tłuszczyku musimy mieć sposób. A jedynym jest przemiana materii. Musimy ją podkręcić. A grejpfrut jest idealny. Wspomaga pracę jelit – przyspiesza przemianę materii – i reguluje trawienie (biegniecie do toalety w ciągu 15 minut).

Grejpfruta należy polubić. Gorzki i kwaśny ale tylko wtedy skuteczny!

Niestety taka jest prawda. Rozbierzmy go. I poznajmy od środka. Gdyż wnętrze jest najważniejsze, prawda? W grejpfrucie też. Ta biała gruba osłonka na miąższu to albedo, w którym jest naryngina -czyli ten gorzki smak. Gorzki i wykręcający usta ale też podkręcający jelita. To on właśnie działa przeczyszczająco.

Gotowi aby pójść już do sklepu? Przekonałam? Wiedziałam!

Które wybrać?

  • Na początek może najsłodsze (zielone) aby się nie zrazić,
  • Na pewno duże i miękkie (dużo zaważą ale będą soczyste),
  • Najlepiej płaskie i bez dziubka (bo te z dziubkiem mają twardą skórkę i mało soku),
  • Zwróć uwagę na końcówkę -  aby nie była twarda i nie zazieleniała.

Podsumowując, idealne na śniadanie (można zjeść z jajkiem i kawką),  idealne dla każdego i w każdym wieku. Przetestowałam na sobie, one działają. Kilogramy lecą w dół ale co ważniejsze cm w obwodzie brzucha też. Wytrzymajcie 5 dni. Aby stwierdzić czy nie ściemniam. I koniecznie dajcie znać.  Polecam bo warto.

Powodzenia!

2 comments on “Redukcja w śniadaniowych przyzwyczajeniach – grejpfrut.
  1. O grejprutach słyszałam już wcześniej. Moja siostra jadła je swojego czasu cały czas. I gdybym dodała teraz jej zdjęcie to chyba by się okazało, że coś w tym jest. W wieku 33lat waży 50kg jest szczuplutka i pełna energii. Byłam u niej ostatnio, przerzuciła się na świeżo wyciskane soki…oczywiście też grejpfrutowe. To chyba wynika z lenistwa. Mnie nigdy grejpfruty nie smakowały… za gorzkie…ja bym posłodziła. Ale może jak się obierze tą gorzką skórkę. Dziś (po powrocie z urlopu) stanęłam na wadze i pierwszy raz w życiu(36lat) wskazała 6na początku. Jestem niską osobą więc troszkę przegięłam. Ale uwielbiam jeść. Więc z dobrych rzeczy nie zrezygnuję. Ale jeśli bez dodatkowych wyrzeczeń ten mały żółty skrzat ma zabrać moje boczki to chyba spróbuję. Podzielę sie wynikiem za tydzień. Dzięki za przypomnienie…

    • Gratulacje dla siostry! Pewnie czuje się świetnie w swoim ciele! A może właśnie codziennie sok z grejpfruta z jednym małym słodzikiem, dla poprawy smaku.. Dasz radę! Trzymam kciuki! Bo jak się chce, to można wszystko! Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


  • Facebook